.

MAA TAKAFUL TERBAIK

Assalamualaikum dan salam hormat. Kali ini saya nak memperkenalkan satu produk insurans yang pada saya ia ada tawaran yang terbaik antara yang terbaik. Dengan penganugerahan dan dipilih sebagai Produk Runcit Islam Paling Cemerlang pada Anugerah Kewangan Islam KLIFF 2012 (sumber, klik di sini dan klik di sini) saya kira ia memberi gambaran yang jelas tentang perjalanan agensi insurans MAA Takaful ini. 
MAA TAKAFUL ADA MEDICAL CARD TERBAIK

MAA TAKAFUL TERBAIK

* UNTUK PENDAFTARAN ATAU PUN KHIDMAT NASIHAT SILA HUBUNGI TN. AZILANI, SENAWANG (AGEN MAA TAKAFUL)

NO. TEL : +6019-3997872

FACEBOOK: AZILANI EZI IMAN @ MAA TAKAFUL (sila klik di sini)



Contoh Medical Card Yang Anda Bakal Terima

TAWARAN MAA TAKAFUL : (benefits)

1. Bye2 (death).. 100K + Cash value

2. 46 Jenis penyakit kritikal... 100K (kena salah satu daripada penyakit kritikal tak perlu bayar lagi setiap bulan, cuma enjoy 
setiap benefit lain)

3. Hilang upaya kekal (TPD)... 100K + cash value

4. Badal Haji (upah haji)... 7K (boleh buat umrah, derma dan korban)

5. Kemalangan dan hilang upaya (ADD)... 

a. 50K +100K + 7K + cash value
  b. 100K +100K +7K +cash value (kalau kematian di negara arab)

6. Hospital benefit... Dapat claim RM 200/day selama 120 hari setahun (tapi max room board selama 200 hari setahun)

7. Medical Card... 100K (setiap tahun 100K smpai umur 80 tahun)

CUMA... RM 3600 setahun... Atau RM 300 sebulan...

P.S : Kalau rasa tak mampu, berapa tuan/ puan mampu... Saya boleh adjust ikut kemampuan... TETAPI saya tetap akan KEKALKAN medical card 100K.

MAA TAKAFUL DIJAMIN 100% IKUT SYARIAH DAN MILIK UMAT ISLAM



Hukum Pelaksanaan Takaful Di Malaysia --> RUJUKAN E-FATWA (klik di sini)

CERITA BERKENAAN KEPENTINGAN MEDICAL CARD, MAA TAKAFUL

Saya nak kongsi satu cerita dengan semua. cerita sebenar yang berlaku akibat kedaifan saya tentang pentingnya medical card untuk kita. Mungkin ada yang cakap, "Alah, awak agen insurans. Mestilah apa yang awak buat sebab nak suruh orang beli insurans".

Ya. Saya mengaku, itu kerja saya, menjual insurans. Tapi saya jadi agen insurans adalah kerana minda saya telah terbuka tentang kepentingan insurans. Juga untuk membantu semua orang yang pernah alami perkara yang sama seperti saya. Ditinggalkan agen insurans, kehabisan wang simpanan untuk rawatan anak, saya telah alami semua itu. Oleh itu, jika boleh, saya tidak mahu ia berlaku kepada orang lain.

Ini cerita berkenaan ayah saya. Ayah sakit dah lama. Mulanya Ayah buat rawatan di Hospital *****. Menurut doktor yang merawat, Ayah dikatakan sakit gastrik yang teruk. Bertahun Ayah menderita, telan ubat gastrik, tapi masih tak sembuh. 

Malah lebih teruk. 

Sehinggalah satu hari, Ayah cakap pada doktor, "Saya rasa saya sakit jantung nie doktor, bukan gastrik". Tapi, tau apa yang jadi? Ayah dimarahi doktor tu. katanya, "Kamu doktor ke saya yang doktor?".

Namun, yakin dengan diri, Ayah pergi ke Hospital ***** pula dan betul sangkaan Ayah. Ayah bukan sakit gastrik. tapi sakit jantung. Lalu, Ayah pun terus dirujuk ke Institut Jantung Negara (IJN). Tapi, keadaan Ayah masa tu dah teruk, sebab dah lambat dikesan dan mendapatkan rawatan awal. Ayah perlu menjalani pembedahan. Dua kali Ayah menjalani pembedahan dan anggaran kos rawatan hampir 100k. Alhamdulillah Ayah kakitangan kerajaan. Jadi, kami adik beradik boleh menarik nafas lega.

Apa yang saya nak ceritakan di sini, jika kami mempunyai insurans atau pun celik berkenaan insurans pada masa tu, pasti kami boleh bawa Ayah terus buat rawatan di hospital swasta. tentu Ayah tak payah menderita bertahuna-tahun, telan ubat gastrik yang sakitnya tidak wujud sebenarnya. Tentu Ayah tidak perlu dibedah, mungkin jantung Ayah boleh dirawat kerana kini Ayah tidak lagi boleh aktif dan kuat seperti dahulu.

Bagaimana jika Ayah bukan kakitangan kerajaan? Manalah nak cari duit sebanyak itu? Minta derma? Kalau artis, mungkin boleh dapat. Jika orang biasa, kebarangkaliannya adalah tidak.

Jadi, bukalah minda kita semua... Medical Card itu adalah sangat penting. Kita tidak tahu apa yang akan berlaku kepada kita kelak. adakah kita akan sihat ataupun ditimpa penyakit yang semakin senang dihadapi sekarang. 


MAA Takaful sekali lagi merangkul anugerah produk terbaik menerusi produk MAA Takafulink sempena Forum Kewangan Islam Kuala Lumpur 2011. Kemenangan ini adalah untuk kali ketiga berturut-turut selepas anugerah yang sama dirangkul pada tahun 2009 dan 2010. Anugerah ini jelas membuktikan produk MAA Takaful adalah produk takaful terbaik di pasaran. Tahniah MAA Takaful.

MAA Takaful Is The Best!

Hanya yang terbaik menang 3 kali berturut-turut. 
Masih ragu-ragu?

* UNTUK PENDAFTARAN ATAU PUN KHIDMAT NASIHAT SILA HUBUNGI TN. AZILANI, SENAWANG (AGEN MAA TAKAFUL)

NO. TEL : +6019-3997872


FACEBOOK: AZILANI EZI IMAN @ MAA TAKAFUL (sila klik di sini)

No comments:

Post a Comment