.

ZKM FEB 2019

Penembak mesti ada sasaran. Kalau tidak nak tembak apa. wilayah-numbers.
Alignment kereta.
Beli masa.
Takung kene bersih dulu.
Daki Gunung Ledang paling mudah follow orang dah terbukti berjaya.
Genggam kali pertama kedua, kenapa berbeza, berikan yang terbaik dalam hidup.
Tepuk tangan sakit.
Produk kurus paling bagus pun kalau tak boleh beri komitmen pun tak akan kurus.
Preparation.
Orang berjaya ialah buat terbaik sampai habis.
Set matlamat.

Kriteria orang berjaya.
1. Adance 5-10 minit.
2. Give more than 100% commitment.
3. Great leader, start dahulu, initiate, orang lain follow.
4. Always early.
5. Leader tanya orang yang tepat.
6. Hunger.
7. Do what it makes, buat sampai jadi.
8. The power of focus.
9. Learning attitude.
10. Chose your circle, pilih kawan.

Bob prokter. Kunci berjaya adalah impian yang besar.
Misi adalah bagaimana bagi ramai orang makan.
Dah capai.
How we do anything, its shows how we do everything.
Attitude.
Orang yang pantas akan menang.
Kanc vs ferrary. Setiap orangolahir dengan kenderaan berbeza. Tetapi itu bukan alasan.

10 soalan
1. ada potensi dlm bisnes ya. participate jerit penonton faham. zkm law
MMM. marketing.message. apa yg lain.  buang masa get attract attaention. Medium. cara tarik.
jual lebih penting dr masak. mcD 26k cawagn.
2. nk jdkn bisnes platform penting utk bina kewangan.
3. siapa rasa produk dia bagus
set matlamat baru
4. SS Syok sendiri. sampaikan bagusnya produk. kalau bgus knp tak berebut beli.
5. rasa susah nak tarik orang. ada nk ramai
6. sakit hati org but
7. stuck.
8. niaga lama belum capai bebas masa, wang, capai impian.
9. takut tak bertahan.
10. tak pasti stratehi next.

7 prinsip

1. kalau hidup sekadar hidup, babi di hutan juga hidup. jika kerja sekadar kerja, kera juga bekerja - prof hamka
2. sebaik manusia paling bermanfaat kepada orang lain - hadith r ahmad
3. result matters numbers don lie
marketing mudah buktikan. 80% rugi masa cakap. testimonial. database. yakin kan dahlu.
4. apalah ertinya bisnes kalau tak buat duit
3 tahun 1M. keinginan yg kuat.
5. 80% gagal tak tahu tarikbeamai pelanggan
yg on9 tak boleh tarik. yg offline lagi lah.
tahu sasaran.pelajar.executive sibuk. domino pizza.
6. org gila buat yg sama harap yg berbeza. einstain.
real formula utk saya. mentor.
80% gagal xde tdkan malas. ilmu jadi bila komited. movement creat energy action result.
kunci pertama bis berjaya move. peak state. banyak belajar makin bodoh. banyak fikir. 1hari 3000 helai.
7. orang yg bangang tahu banyak perkara tapi tak buat tindakan. hanyanlihat sahaja org lain buat. interminten fasting.

kawan dgn siapa income
upgrade kualiti kawan. biawak negative
LUCK logistic siapa kawan, knowledge

More clear, kematangan ilmu (belajar-ajar), numbers dont lie.Timing. MARKET, MEDIUM
Mentor, Elmu, Strategi, Tindakan, Impian.
Logistik, Upgrade, Commited, Knowledge.
Mula apa yang ada sekarang, baby step. Jangan bawa sikap pekerja menunggu arahan.
Belian tinggi nak raya.
McD brand ada 26k cawangan?
Great momentum,
Bisnes sustain. 80% bisnes berjaya disebabkan persediaan.
Kategori biz. Sales, jualan & marketing (stokis, agen). Bakat, pengalaman dan kemahiran (menyanyi, hos, urut). Operator, manager (7E, petronas). Services (tadika, tuisyen, haji & umrah). Pelaburan, saham, invest. Producer, manufacture. Trading, beli jual. Consultant, financial. Buat komisyen, dropship, middlement.
Cover kawasan, dari mana pelanggan, kenapa orang beli, fahami pelanggan, hospital, berapa banyak, record testimoni.
Spend time understand pelanggan.
Marketing buat orang nampak, catching people attention.

Sasaran (geografik, demografik, psikografik (apa dia fiikir kenapa), psikikgrafik (rasa, risau, apa nilai), Sasaran tepat dapat tarik kawan² pelanggan yang lain. Wilayah-numbers. Survey, Siasat, ZKM-google. Soal pelanggan sekarang. Stanford-executive program, ke shopping mall-bercakap dan soal. Story - kisah yang paling best. ZKM understanding customer story. Share story real customer, real people, real result atau pinjam story orang lain. happy face, share. ZKM - Fikir. ZKM- Sasaran story. Manusia mudah ingat cerita. Jangan details. beli pada orang kenal. Social media- berkawan. Dont sell. Just share.
mudah repeat customer. ZKM- tanya happy? ada kawan² nak happy? 10% gift.

ISU- niaga slow progress. risau, pesaing, pelanggan. Market-Message-Medium. tanya, survey, siasat. Naik sales - raya.tak ada pelanggan. Bina sequent, air muka, ZKM- Apa yg buat orang malu, tanya. kedai makan siapa bayar.

INGIN -

AKIBAT- jika isu tak sesesai. makan ikan bakar. real time, enggagement, attention, penghargaan, solution.

POTENSI & KEMUNGKINAN - PASARAN, PAKAR, KREDIBILITI, EXPERT, Bukti, Result creates credibility, ZKM- kumpul video testimonial customer.

ATTRACT, ACTION now. Tarik leads, database is king, King Kong = Ganas, follower, 10%, 500k -80k. Dia dan kawan² dia, 100x30 kawan= 30k datang serentak, life time value, customer + kawan² dia, CTA call to action. Brand attract. Brand + marketing = sales naik, ada duit. Jika tak dikotak katik kan. Ada pilihan. Ada ilmu ada respect + result terpaksa respect.

6. queen is queen. how we say tell message video poster.
7. online branding & pr. malaysia suka point create sesuatu yang orang akan share. viral growth.
8. Kuasai tanya. apa yg nak. motivasi feedback is gold. how created. sukat-betulkan-harap-improve.
9. Kuasai media sosial. insta, fb, youtube, twitter-> connect.
10. Launching campaign. Pra hari raya. pre pre launch. telegram whatsapp group.
11. Follow up & after sales services. 90% mudah close.
12. Ask for referral. Offer dropship. 1000 pelanggan.
13. Bina follower/ kommuniti. Kumpulkan mereka.

SIAPA
MMM
Solve problems, enjoy. founder boleh train.

yg best beli banyak tangkap dulu. kenal siapa pelanggan yg paling nak & suka. ada puan ni nak derma ke masjid, ada yg nak selit order? Marketing, branding, = distribution.
Bina 1000 agen 5k.
Referrel.
Low hangging fuits.
create channel duit.
Online brand & pr. tanya. media sosial. bina follower/ komuniti.
5 perkara penting:
1. sustain traffik ke blog.
2. kurangkan masa lain.
3. lengkapkan teori.
4. persediaan/ sasaran.
5. letak sasaran/ checklist.
6. SPEED.


Jual vacuum cleaner kepada dato di kelab golf.
Fikirkan siapa pelanggan yang paling best. sasaran yg kita nak, pelanggan no. 1, suka/ tak suka, kita nak/ tak nak. Menamakan sasaran, umur kerja. Kenapa dia best. Ciri-ciri, malu, sibuk, cepat, mudah.

Tidak menjual.
Isu.I.Leadership Team. HR, gagal tarik orang, SOP standsrd expectation. People management. Tak nak beli dengan orang lain. Boleh solve masalah. Risau sesat masa p umrah.
Dimana ada masalah di situ ada pada peluang.
Kenapa nak. kenapa penting.

Branding, brand of choices. Highlight. Selalu sebut nama company atau program. colgate awal mula. consistency-maintain-free.
17 kepada 35 kali sebut baru lekat. Phase. 1. awareness.2. 3.
Niche perlu fokus. ZKM- melekat dalam kepala. Tanya-cakap-bualkan- attention/perhatian= ekonomi.


Beli nternet paling laju.Speed.Control. Nilai.
Genggam sampai jadi abu.
Gagal sebab tak pernah start. Start tapi tak habis. Sabotaj diri sendiri. Jangan hanya assumption. 80% gagal kerana mentaliti yang teruk.
Give up paling senang.
Asyik nak kencing tak boleh fokus dalam kelas. Dlm solat juga begitu. The more you learn, the more you earn.
ZKM- haters, free labours, no paid review,

attention is economy
attract
engagement create value
apa yg sanggupnbuat utik ubah hidup

dr kavitha skv energy focus
fesyen nur idaman
kuih raya
roadblock
faith fluee catymary
starts telling
hasnuri baju kurung

zaininsalai hoise
liur leleh house jeruk
sanella baju
deina slimax fruit juice
weddings by emma
malia mellia
jamumall.com nizam

eskayvi kartika wati mohamed
scaleswirk
sda weath sdn bhd master stokis
alfateh genius hardware
wakaf enterprise
oli collection
bell beautyspells solution tawau
ayaq mangga by bonda
sabrina bakery
total beauty for you sdn bhd sailaja 3 caw
lovingbhijabbeverudaynfiera design
jamu mall dot com lingkup
jauhadi art gallery
suri catering an event services
loving hijab instan
cinta dua collection
iman empire sdn bhd iman gadget temerloh
memis engineering
ct wani sdn bhd
sabrina bakery
ehati international sdn bhd diyana tahir

ptg. buang kencing. pampes
tahu kenapa
zoom one to one 15 hari
buat benda yg kita suka. buat dgn bagus
16.
fokus buat sampai jadi.
sudirman 48j 12k agen network and distribution channel
siti fatimah n sofian sabella
berapa nak capai dgn komited = sanggup diguide naik 3x ganda first level.
menang kecil kpd menang besar
5-20-50
1 tahun ke 3thn
melengkapjan teori pada
terjemahan
tafsir
selarikan
verify


apa 5 related bis nak capai.
1. bantu ramai faham.
2. mulakan hidup baru.
3. bantu utk penyebaran teori baru dan ilmu baru
4. menjadi expert  dan pakar rujuk dalamng kimia + astronomi.
5. melengkapkanmodul dan buku

600++ Titan.

8 Kunci berjaya.
1. kejayaan sangat bergantung kepada DRIVER.
2. direction yg jelas.
3. beri masa untuk faham. process of understanding. pattern. belajar the process. upgrade diri.
4. stick to the one cnra.
5. brand & marketing. build brand leadership.
6. bisnes setup.
7. winning team.
8. leadership team.
9. the right bisness sistem.
10. right financial planning & construction.

3 Perkara paling penting belajar.
1. sasaran.
2. brand & marketing.
3. distribution.



No comments:

Post a Comment